Monday, August 10, 2009

14. Ziarul Cancan - Examen la ASE

Presa romaneasca (da, aceeasi care a numit-o pe ministra Andronescu - Abramburica) a semnalat de multe ori cazurile flagrante in care examenele sunt fraudate. Un filmulez interesant mi-a fost semnalat de o prietena: a aparut in plin scandal al diplomelor, ziarul Cancan. Urmariti si voi ce se intampla:

http://www.cancan.ro/2009-07-23/Filmat-in-timp-ce-trisa-la-examenul-de-la-ASE.html


Citez:
"CANCAN a intrat in posesia unui film care arata cum se dau unele examene in prezent la Academia de Studii Economice (ASE). Unul dintre studenti i-si rezolva linistit subiectele primite la examen in afara cladirii, scriind pe un tomberon de gunoi si copiind din greu dintr-o carte. Dupa ce termina de scris, studentul preda lucrarea pe geam unui coleg de-al sau, pentru ca acesta sa o inmaneze mai departe profesorului."

4 comments:

  1. Am urmat si eu cursurile ASE Bucuresti. Erau o gramada care nu veneau la examene (de cursuri nici nu se punea problema) si aveau note de la 7 in sus, veneau doar pentru a-si etala noile achizitii auto s.a.. Unii colegi au facut scandal la secretariat, intreband cum este posibil. Din acel moment, la avizier nu s-au mai afisat rezultatele niciunui examen pana in anul 4.
    Cei care nu aveam bani de spagi si mai aveam si ghinionul sa promovam anumite examene, eram picati dupa bunul plac al profesorilor, ca trebuiau sa-si faca suma si la restante. Motivatiile erau demne de asa-zisi profesori universitari doctori si erau de genul "ca asa vrea muschiul meu", "imi plac ochii tai si vreau sa-i vad si la restanta" plus multe alte chestii. In schimb, acesti profesori veneau la cursuri si examene doar pentru a-si rezolva afacerile personale, spunandu-ne ca avem manuale (cu numele lor pe coperta, binenteles, si cu preturi pe masura) si nu-si mai bat ei gura.
    Aveam colegi care veneau cu doua ore sau mai mult inainte de examene pentru a-si ocupa locuri "strategice". Nu mai erau mutati de acolo. In timp ce unii erau obligati sa intre in sala doar cu maxim 3 foi si un pix, altfel erau dati afara si picau, altii intrau cu o intreaga biblioteca si nu se intampla absolut nimic.
    Aveam tot respectul pentru profesorii tineri (asistenti, lectori) care, marea majoritate, erau de nota 10. Celorlalti mentionati mai sus, nu le-as da nici macar nota 1.
    Examenul de licenta era tot grila si intrebarile erau cuprinse intr-o culegere editata de universitate.
    La USH am dat toate examenele "pe bune". Mi-am rezovat singur toate grilele, nu m-am bazat niciodata pe variantele care mai circulau printre colegi.
    Am pierdut o gramada de nopti pentru a ma documenta. Pentru examenul de licenta am stat zile in sir la biblioteca deoarece aveam bibliogafie suplimentara si nu gaseam carile pe nicaieri.
    Acum sunt in situatia de a nu ma putea folosi de diploma, ba e valabila, ba e invalida, ba e falsa, deoarece majoritatea covarsitoare a angajatorilor se uita doar pe antetul diplomei, neinteresandu-i daca persoana are ceva in cap.
    Prin acest scandal nu s-a dorit decat eliminarea de pe piata muncii a absolventilor de USH si marirea incasarilor universitatilor de stat si a celor particulare acolite ministrului invatamantului.

    ReplyDelete
  2. cand ma gandesc ce taxe ametitoare au la ASE, de scolarizare.....

    ReplyDelete
  3. daca ma gandesc bine, omul stia el ce stia, eu am azuit ca ingrasamantul se face din balegar, adica din gunoi, si unde l-ar putea omul gasi daca nu intr-un tomberon ?

    ReplyDelete
  4. http://stirileprotv.ro/stiri/social/absolventii-sunt-absolventi-anunta-andronescu-in-cazul-spiru-haret.html

    ReplyDelete